HTML

Autóvillamosság

Friss topikok

  • zsolt8205.: Sziasztok valaki tudna nekem segiteni iveco daily3 2.8 td karos adagolos izzitas bekotesi rajzra l... (2022.01.10. 13:07) Iveco Daily

Címkék

Feszültségszabályzó teszter készítése

2018.01.21. 13:53 hobbymotoros

Először is szükségünk lesz egy áramforrásra, amely legalább 15-20 V-ot elő tud állítani. Két lehetőség adott, vagy 2 db 12 V-os akkumulátort kötünk sorba (két motor akku is megteszi) vagy ahogy én csináltam, keresünk egy trafót, ami tudja ezt a feszültséget. Ezt egyenirányítjuk, majd egy kondival szűrjük. Én egy régi rossz videómagnóból vágtam ki a panel ezen részét a  trafóval, és az egyenirányító diódahíddal együtt, amelyet kiegészítettem egy 2200uF-os 25V-os kondenzátorral, így a kijövő egyenirányított 14V 20V-ra emelkedett (a trafón 16V váltóáramot mértem). Így panelt sem kellett készítenem, mert az már adott volt.

dscf3542.JPG 

Ezután szükségünk lesz egy áramkörre, amivel állítható lesz a feszültség:

dscf3544.JPG

Ez egy korábban készített kapcsolásom, amiben a 4,7k pot.métert 1k-ra cseréltem. Szükség esetén, ha nagyon ingadozna kimeneti feszültség, kiegészíthető az áramkör 3 db 1000uF-os 25V-os kondival, melyeket párhuzamosan kötve bekötünk a + és - kimenet közé. Ez a kapcsolás 2A-t bír, és a bemenő feszültség-1..1,5V- ot tud kimenetre adni. Íme a megépített áramkör:

dscf3543.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://autovillany.blog.hu/api/trackback/id/tr8413592119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása